W naszym kraju nazywa się franczyzą praktycznie każdą formę działania pojedynczego podmiotu w oparciu o cudzy pomysł na biznes. W branży aptecznej sytuacja wygląda niemal tak samo, choć można przyznać, że są tu dwa typy franczyz. Jedna z nich jest najbardziej odpowiednia dla funkcjonujących już aptek, następna dla nowych inwestorów. Franczyza apteczna dla nowych podmiotów jest najbardziej zbliżona do klasycznej definicji tego typu współpracy.
Author: Elliott Brown
Source: http://www.flickr.com
A to dlatego, że w tego rodzaju wariancie franczyzodawca przekazuje całą swoją wiedzę o budowie, wdrożeniu oraz zarządzaniu apteką, dzięki temu przygotowuje franczyzobiorcę do pracy w sieci przy pomocy wielu wstępnych szkoleń. Uaktywniający się w branży inwestorzy, jako franczyzobiorcy dość chętnie akceptują warunkowany przez franczyzodawcę kontroling operacyjny działalności apteki czy finansowy, prościej też zaakceptować opłaty, bo w zamian za nie można korzystać ze znacznego know-how franczyzobiorcy. Franczyza apteki (
kliknij nowafarmacja.com.pl i poznaj szczegółych już aptek ze względu na brak akceptacji przez farmaceutów kontrollingowych działań, ale i całego tradycyjnego modelu apteki do zadań, które obowiązują w sieci, była zmuszona ulec przeobrażeniu, ażeby złagodzić pewne cechy. Dzięki temu mogła koncentrować się w rzeczywistości na konsolidacji w miarę spójnej polityki - zakupowej, a również promocyjnej. Dzięki temu została stworzona grupa zakupowa aptek z niej to możemy w sumie wyodrębnić trzy najbardziej istotne poziomy. Pierwsza z nich to grupa zakupowa - skonsolidowana. Jest skoncentrowana na prowadzeniu polityki, która oparta jest o kontraktowanie zakupów u określonych hurtowników, próbuje jednocześnie wdrażać wspólne standardy wizualizacji, funkcjonowania promocyjnego, jednocześnie zapewniają usługi pod postacią szkoleń, doradztwa farmaceutycznego oraz prawnego.
Author: Wellness GM
Source: http://www.flickr.com
Kolejny rodzaj to grupa zakupowa - rozproszona, jaka koncentruje się wyłącznie nad polityką zakupową, dodatkowo stawia na marketing, jaki skierowany jest do pacjentów, co sprawia, że apteka działająca w jej ramach powinna dostosować swój system informatyczny. Kolejny rodzaj to grupa zakupowa-otwarta. Jest to platforma handlowa, która oferuje dostęp do wypracowanych warunków a także kontraktów zakupowych, bez niezbędności spełniania min. zakupowych. Do tego typu grupy przynależą apteki, które mogą przynależeć do więcej niż jednej grupy (sprawdź:
nowafarmacja.com.pl/O-grupie-7.html