Error message

  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in theme_table() (line 1998 of /var/www/vhosts/mojeezo.pl/includes/theme.inc).
  • Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in theme_table() (line 2061 of /var/www/vhosts/mojeezo.pl/includes/theme.inc).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/mojeezo.pl/includes/menu.inc).

Odchudzanie jako mechanizm

Odchudzanie jest procesem, który polega na pomniejszeniu masy, do prawidłowej masy ciała, zapewniającej optymalny stan zdrowia. Mechanizm ten, w ujęciu biologicznym, kroczy do poprawy trawienia, spalaniu tkanki tłuszczowej i utworzeniu tkanki mięśniowej, zmniejszenia popytu na pokarmy, a w efekcie całkowitej zmianie odżywiania.
W ujęciu psychologicznym wywołuje zadowolenie, podwyższenie swojej samooceny, odczucie atrakcyjności oraz zwiększenie wiary we własne możliwości. Może przeciwdziałać stanom nadwagi i otyłości. Odchudzanie jest też wielce skutecznym środkiem wczesnej profilaktyki zdrowotnej. Zachowanie prawidłowej masy ciała w dużym stopniu zapobiega występowaniu wielu poważnych chorób, przeważnie takich jak zmiany zwyrodnieniowe
Soki owocowe
Author: Arya Ziai
Source: http://www.flickr.com
kręgosłupa, stawów biodrowych i kolanowych, nadciśnienie tętnicze, zator, zawał mięśnia sercowego, zawał mózgu, wylew krwi do mózgu, cukrzyca typu 2, choroby nerek, kamica żółciowa.



Zbytnie odchudzanie może powodować choroby, takie jak anoreksja czy bulimia. Dlatego w przypadku występowania objawów którejś z tych chorób, odchudzanie winno odbywać się pod ścisłą kontrolą lekarską. Aby odchudzanie było jeszcze bardziej skuteczne razem ze odpowiednią dietą warto także robić odpowiednie ćwiczenia odchudzające. Można zakupić filmy z ćwiczeniami (dla przykładu: fachowe filmy z ćwiczeniami) na różne części ciała, tak aby ładnie wyprofilować całą sylwetkę a odłożony tłuszczyk zamienić w mięśnie.

Masz jeszcze sekundę? Jeśli tak, to namawiamy Cię do kolejnej witryny, na której przygotowaliśmy pouczające artykuły - wejdź w link do wpisu (http://www.nellfit.pl/blogs/29_dietetyk-radzi-jak-wzmocnić-odporność-organiz.html).

Ćwiczenia nie tylko wspierają odchudzanie, ale też wpływają na polepszenie kondycji, rozciągnięcie mięśni (też tych od dawna nie używanych), rozluźnienie ciała. Codzienny wysiłek fizyczny uodparnia organizm na różnorakie infekcje i nierzadko pozwala uniknąć przeziębienia. A dodatkowo kiedy zobaczymy, że nasze ciało jest jędrniejsze i smuklejsze nabierzemy większej ochoty na sport. Ćwiczenia odchudzające i profilujące sylwetkę przeznaczone są dla ludzi zdrowych. Gdy mamy problemy zdrowotne, przeważnie z kręgosłupem, lub niedawno doświadczyliśmy poważniejszego urazu przed rozpoczęciem wykonywania ćwiczeń odchudzających powinniśmy skonsultować się z lekarzem.


Jednym z największych problemów przy ćwiczeniach jest utrzymanie uzasadnienia do ich wykonywania. Kiedy zaczynamy redukcję masy , przeważnie mamy werwę do ćwiczeń. Niestety u wielu osób ten początkowy zapał szybko mija. Ważne jest, aby znaleźć kilka ćwiczeń, jakie sprawiają nam radość i które możemy mieszać ze sobą w trakcie tygodnia. Jeżeli codziennie lub co dwa dni będziemy wykonywać dokładnie to samo np: biegać na bieżni, biegać tą samą trasą, jeździć na rowerze tą samą szosą to prawdopodobnie znudzi się nam to już po kilku tygodniach albo i szybciej. Warto poszukać coś dla siebie, dla jednych będzie to bieganie, dla następnych pływanie lub jazda na rowerze. Dla leniwych pozostaje chodzenie, od którego można zacząć. Do tego typu ćwiczeń warto dodać ćwiczenia siłowe, których zamiarem jest wzmocnienie mięśni. Ćwiczenia takie można robić na siłowni lub w domu z pomocą pary ciężarków lub oglądając filmy z ćwiczeniami.